Funkcja OCR w ZSI UNISOFT
Rozwiązanie, które usprawni pracę w Twojej Firmie
Rozwijając oferowane przez nas oprogramowanie za cel stawiamy sobie, by było ono dla naszych Klientów skutecznym wsparciem w codziennej pracy - usprawniającym nie tylko całe procesy, ale także realizowane każdego dnia zadania. Dlatego też dziś, chcielibyśmy zaprezentować Państwu przydatną i wartą szczególnej uwagi funkcjonalność OCR, dostępną w ZSI UNISOFT, dzięki której będą Państwo mogli wprowadzać do systemu papierowe faktury i dokumenty szybciej i sprawniej!
Oferowana w ramach dodatkowej opłaty abonamentowej funkcja optycznego rozpoznawania znaków (z ang. OCR - Optical Character Recognition) pozwoli Państwu w trzech prostych krokach wprowadzać papierowe dokumenty do systemu ZSI, bez konieczności odręcznego przepisywania znajdujących się na nich danych.
Jak działa funkcja OCR w ZSI UNISOFT?
Wystarczy, że rejestrując nowy dokument w module Registratura:
Krok 1: Wskażą Państwo plik z obrazem dokumentu (np. skan faktury) lub zeskanują dokument. Mogą go Państwo także po prostu przeciągnąć (Drag&Drop) do systemu ZSI wprost ze swojego programu pocztowego (np. e-Fakturę otrzymaną mailem w załączniku).
Krok 2: Po uruchomieniu funkcji „Rozpoznaj tekst” mechanizm OCR automatycznie pobierze do systemu niezbędne dane z dokumentu.
Krok 3: Teraz pozostaje już tylko zweryfikowanie poprawności wczytanych danych i zatwierdzenie wprowadzanego dokumentu. Pomoże w tym wbudowana w funkcję OCR logika oceny trafności rozpoznawania tekstu.
I gotowe! Informacje znajdujące się na papierowej fakturze, takie jak np. klient, data dokumentu, termin płatności, rachunek bankowy, kwota itp. są od tej chwili dostępne w dzienniku i mogą już rozpocząć swój elektroniczny obieg w systemie ZSI.
Najważniejsze korzyści
Funkcja OCR pozwala na:
- Automatyzację procesu rejestracji faktur zakupowych
- Przyspieszenie procesu rejestracji poprzez realizację dołączania obrazów, ich rozpoznawania i weryfikacji
z jednego miejsca w systemie - Minimalizację ilości błędów operatorskich
- Graficzny podgląd zeskanowanych pól, ułatwiający ich weryfikację
- Automatyczną ocenę stopnia trafności rozpoznania tekstu
- Definicję wielu różnych szablonów faktur pojawiających się w przedsiębiorstwie
Wartość dodana rozwiązania
Pełnotekstowe wyszukiwanie dokumentów
Funkcja OCR nie tylko pozwala na zautomatyzowane wprowadzanie do systemu faktur oraz innych dokumentów papierowych. Każdy wprowadzony przy jej pomocy dokument trafia do repozytorium dokumentów cyfrowych ZSI nie tylko jako obraz, ale jest zapisywany w bazie danych także jako zwykły tekst.
Dzięki temu, wraz z aktywacją i wykorzystywaniem funkcji OCR, możliwe stanie się wyszukiwanie dokumentów po dowolnej frazie, fragmencie tekstu lub słowie, które zawiera dany dokument. Rozwiązanie to może okazać się dla Państwa szczególnie przydatne, gdy pojawi się u Państwa potrzeba odnalezienia dokumentu, dla którego znana jest jakaś jego charakterystyczna treść, ale nie znajduje ona swojego odzwierciedlenia w kartotekach systemu (np. faktura zakupu usługi, dla której nie są rejestrowane w systemie poszczególne jej pozycje).
Po wpisaniu w oknie repozytorium znanej sobie treści dokumentu (np. słów: „usługa informatyczna”) system automatycznie wyświetli listę dokumentów, które zawierają wprowadzony fragment teksu. Pozwoli to nie tylko na precyzyjne zawężenie poszukiwań i wydruk lub podgląd obrazu faktury, ale także umożliwi Państwu szybki dostęp z tego poziomu do obiektów ZSI skojarzonych z obrazem wyszukanego dokumentu, tj. szczegółów, dotyczących klienta, jego rozrachunków, samej faktury, dekretów na konta w dowodzie księgowym, a nawet informacji o procedurze obiegu dokumentów (ZOI), zgodnie z którą dokument został przetworzony (etapy, osoby, czasy realizacji itp.).
Rozwiązanie, które usprawni Państwa pracę
Jesteśmy przekonani, że funkcja OCR dostępna w ZSI UNISOFT jest rozwiązaniem, które sprawdzi się także w Państwa Przedsiębiorstwie.