Trwają przygotowania do montażu konstrukcji stalowych nowego mostu przez Wisłę. Na placu budowy pracują już potężne dźwigi, które umożliwią przymocowanie ogromnych metalowych elementów.
Most pieszo-rowerowy przez Wisłę stanie się nową wizytówką Warszawy. Jeszcze w grudniu zeszłego roku zakończyło się betonowanie filarów dwóch ostatnich rzecznych podpór. Zgodnie z planem, okres zimowy przeznaczony jest na przygotowania do montażu konstrukcji stalowej.
Dzięki sprzyjającej pogodzie, montaż na filarach będzie mógł rozpocząć się w drugiej połowie marca. Część pomalowanych stalowych elementów dotarła już na plac budowy. Przygotowywane są pierwsze przymiarki pod montaż na filarach. Do tych prac wykorzystywany jest żuraw Demag CC3800. To ogromne urządzenie, którego nośność to aż 650 ton. Przy pomocy tego typu maszyn, montuje się np. śmigła turbiny wiatrowej. Specjalistyczny sprzęt wykorzystywany jest nie bez przyczyny – jeden element ma 23 metry długości i waży nawet 36 ton. W najbliższym czasie będą odbywać się kolejne dostawy oraz scalanie konstrukcji. W międzyczasie wykonawca kończy konstruowanie podpór tymczasowych na wodzie i lądzie.
- Plan jest konsekwentnie realizowany, dzięki czemu na wiosnę, oprócz gotowych już podpór, będziemy mogli zobaczyć pierwsze stalowe elementy przeprawy - informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.
Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do centrum, rewitalizowane obszary z bulwarami do Traktu Królewskiego. Warszawiacy mogli z niego korzystać już w 2024 r. Koszt inwestycji to 120 mln 961 tys. zł brutto. Wykonawcą jest spółka Budimex.
Redaktor Wodociągowiec
Źródło: ZDM w Warszawie