Z myślą o osobach ze szczególnymi potrzebami w działach obsługi klienta Warszawskich Wodociągów przygotowano plany tyflograficzne oraz ścieżki dotykowe.
Jak wyjaśniają Warszawskie Wodociągi plany tyflograficzne są rodzajem przestrzennej mapy, która ułatwia poruszanie się po obiekcie.
„Jedno z takich urządzeń zamontowaliśmy w budynku przy pl. Starynkiewicza, a trzy przy ul. Zaruskiego. Zewnętrzny plan, tuż przed wjazdem na teren obiektu, pokazuje drogę dojścia do budynków A i B. Dwa kolejne stoją w obu budynkach na parterze, pokazując rozkład głównych pomieszczeń i urządzeń, m.in. sali obsługi, biletomatu, windy i toalety. Są udźwiękowione, dzięki czemu ich użytkownik może odsłuchać informację o rozkładzie pomieszczeń” - czytamy w informacji przekazanej przez Warszawskie Wodociągi.
Osoby niewidome i słabo widzące odczytają informacje poprzez dotyk, opisy brajlowskie oraz kontrastową grafikę. Udogodnieniem w przemieszczaniu się na terenie obiektów MPWiK są ścieżki dotykowe, które również ułatwiają bezpieczne dotarcie do punktów obsługi klienta.
Redaktor Wodociągowiec
Źródło: Warszawskie Wodociągi