Działalność bieżąca

130 jednostek w akcji

Szymon Różański Dodany dnia: 20 marca 2023 10:08

Kraków rozpoczął pozimowe oczyszczanie miasta. Porządkowaniem ulic i chodników zajmuje się 330 osób i 130 jednostek sprzętowych – zamiatarek, polewaczek i innych pojazdów specjalistycznych. Akcja pochłonie przeszło 5 mln zł.

Gruntowne sprzątanie po zimie zazwyczaj trwa ok. 10 tygodni, jednak ze względu na pogodę oraz przypadające święta wielkanocne, może potrwać 12 tygodni.

Sprzątanie nie oznacza jeszcze zakończenia akcji „Zima”, ponieważ w przeszłości zdarzały się opady śniegu nawet w kwietniu. Pogoda jednak pozwala już na regularne oczyszczanie mechaniczne, przy użyciu wody bez ryzyka spowodowania gołoledzi.

Najpierw sprzątane będą centra komunikacyjne oraz główne ciągi transportowe w mieście. W pierwszym tygodniu pracownicy MPO skupią się przede wszystkim na oczyszczaniu ulic i chodników na Starym Mieście, Podgórzu, Dębnikach, Bronowicach, Płaszowie i Nowej Hucie.

- Oczyszczanie pozimowe jest bardziej czasochłonne i intensywne niż standardowe podczas miesięcy letnich, które odbywa się według harmonogramu. Każda ulica zazwyczaj jest wielokrotnie zmywana i oczyszczana, ponieważ w wielu przypadkach jeden przejazd nie wystarcza. Specjalistyczne pojazdy oczyszczające, takie jak zamiatarki i polewaczki, pracują w grupach po 4-5 aut- informuje UM w Krakowie.

Szacunkowy koszt pozimowego oczyszczania całego miasta to ok. 5,2 mln zł. Akcję prowadzi Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania.

Redaktor Wodociągowiec

Źródło: Krakow.pl

Chcesz częściej nas odwiedzać?

Subskrybuj Wodociągowca!

Szymon Różański Dodany dnia: 20 marca 2023 10:08
  • Komentarze (0)
    Image placeholder

    Podobne artykuły

    Zobacz inne artykuły z tej kategorii.

    Kościan: wymienili membr…

    Wodociągi Kościańskie: trudne zadanie wykonane

    Modernizacja i rozbudowa…

    26 milionów złotych inwestycja w oczyszczalnie ścieków

    Stacja powstała w 1934 r…

    W Świebodzicach renowują studnię

    Półroczne staże dla najl…

    W Białymstoku wiedzą jak zachęcić studentów do pracy w branży