Specjalistyczny wózek został zmontowany i wprowadzony do szybu startowego tunelu pod Świną jaki budowany jest w Świnoujściu. Wcześniej rozpoczęto natomiast demontaż niepotrzebnych już urządzeń i instalacji, w tym słynnej Wyspiarki, która tunel pod cieśniną.
Wózek będzie on potrzebny do budowy wsporników pod konstrukcje wewnętrzne tunelu. Ale to nie jedyne prace, jakie przeprowadzono na obu wyspach. W komorze startowej nadal prowadzony jest demontaż elementów, które wspomagały pracę Wyspiarki, gdy ta drążyła. W samym tunelu są natomiast rozbierane m. in. rurociągi, którymi w trakcie wiercenia transportowana była płuczka wiertnicza i urobek.
Trwają też prace związane z budową wyjść ewakuacyjnych. W ubiegłym tygodniu montowano stalową konstrukcję wzmacniającą obudowę tunelu przy wyjściu nr 2. Dostarczono także stalową konstrukcję dla wyjścia ewakuacyjnego numer 1.
Poza tym cały czas wewnątrz tunelu odbywa się wiercenie i wklejanie kotew, czyli wsporników dla prefabrykatów.
Prefabrykaty na konstrukcje wewnętrzne nieustannie produkowane są w zakładzie prefabrykacji, gdzie wcześniej powstawały segmenty obudowy tunelu. Obecnie wykonywane są elementy pod płytę jezdną – typ „U” , filigrany oraz płyty sufitowe.
W dalszym ciągu rozbierana na części jest stacja STP, w której oczyszczano płuczkę wiertniczą.
Nie mniej dzieje się także na wyspie Wolin. W komorze odbiorczej trwa demontaż Wyspiarki. Szyb jest czyszczony.
Prowadzone są również roboty wykończeniowe konstrukcji rampy – na odcinku od pierwszego segmentu do szesnastego.
Poza tym kontynuowane są dalsze etapy robót drogowych oraz humusowanie.
Tak przedstawiają się najnowsze informacje z placu budowy tunelu, który ma połączyć wyspy Uznam i Wolin.
Redaktor Wodociągowiec