Ciekawostka wodna spoza branży. 216 metrów długości, ponad 28 metrów szerokości i prawie 3 kilometry linii ładunkowej ma prom ro-pax budowany dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Jednostka pomieści ponad sto ciężarówek, dwieście samochodów osobowych i blisko tysiąc pasażerów - informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Resort informuje, że zakończyły się prace nad kadłubem promu. Obecnie trwają roboty wykończeniowe i wyposażeniowe. W drugiej połowie 2024 roku jednostka ma zasilić flotę PŻB, pływając na linii Świnoujście-Ystad. Prom będzie przystosowany do montażu instalacji LNG. Długa linia ładunkowa nowej jednostki znacznie poprawi efektywność transportową i pomoże skutecznie konkurować z pozostałymi operatorami.
Umowę na czarter nowego promu z opcją jego późniejszego zakupu PŻB podpisała w sierpniu 2022 r. Zawarcie kontraktu było konsekwencją dofinansowania, jakie PŻB otrzymała w formie obligacji od skarbu państwa na przełomie 2021/2022 roku. Jednostkę buduje stocznia CN Visentini w Chioggii na północy Włoch. Prom wyczarterowany jest na 10 lat, będzie można go wykupić po sześciu latach.
Rozbudowa i wymiana floty jest wpisana w strategię rozwoju PŻB SA. Kolejne promy dla polskich armatorów powstają w stoczni Remontowa Holding z Gdańska- informuje Ministerstwo Infrastruktury.