Obwodnica Szczecina – wpłynęło 13 ofert
Powstanie drugi tunel pod Odrą
Znane są oferty cenowe w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6, której cześć będzie przebiegać pod Odrą.
Przetarg na opracowanie dokumentacji składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km. Dla zadania pierwszego wpłynęło pięć ofert. Najniższą cenę, 12,8 mln zł, zaoferowała firma Mosty Katowice. Dla zadania drugiego złożonych zostało osiem ofert. Najniższą kwotę, 17,9 mln zł, zaoferowała firma SWECO. Teraz oferty będą sprawdzane.
Drugi tunel na Pomorzu Zachodnim
Zachodnia Obwodnica Szczecina (ZOS) będzie miała długość ok. 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga przejdzie pod Odrą tunelem, na wysokości Polic. Sąsiedztwo instalacji przemysłowych Zakładów Chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.
Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta.
Redaktor Wodociągowiec